Nastolatki po dorosłość
(ponad 12 lat)

Kiedy nastolatek stopniowo przechodzi w dorosłość spędza coraz więcej czasu poza domem w różnych otoczeniach; w szkole, sali sportowej, kawiarni, domach przyjaciół itd. Potrzebuje możliwości komunikowania się z przyjaciółmi i otaczającym światem. Wszystkie te otoczenia
i sytuacje wymagają optymalnego wsparcia słuchu.

„Kim jestem?” - zmiany nastroju
i bliskie przyjaźnie

Wraz z zakończeniem okresu dzieciństwa i wejściem w okres prowadzący do dorosłości zauważysz zmiany w osobowości dziecka i jego zachowaniu. Będzie spędzać więcej czasu poza domem, bardziej będą się dla niego liczyć najbliżsi przyjaciele.

W tym kilkuletnim okresie mózg dziecka nadal się rozwija, a centralny układ słuchowy nie jest jeszcze w pełni rozwinięty. Dziecko może wykazywać oznaki zdezorientowania czy przytłoczenia. Umiejętność dziecka do zdefiniowania własnej roli zależy od tego, jak przebiegała poprzednia faza rozwoju. Nastolatek zaczyna kwestionować Twoje zasady i wartości oraz otoczenie. Zachowuje więcej dla siebie, ponieważ potrzebuje prywatności i wolności. Może to powodować u ciebie poczucie zaniepokojenia, ponieważ zdajesz sobie sprawę, że nie możesz w takim samym stopniu chronić dziecka.

Wyzwania i co możesz zrobić

Na tym etapie celem dla Twojego syna czy córki jest stanie się doświadczonym użytkownikiem języka, który potrafi planować, komunikować się i wykorzystywać złożone umiejętności społeczne.

Aparaty słuchowe

W tym okresie dla nastolatka niezwykle istotne jest zminimalizowanie nieporozumień dzięki dobrze rozwiniętym umiejętnościom interpretacji i umiejętnościom pragmatycznym. Aby to zapewnić, wyjątkowo ważne jest konsekwentne noszenie aparatu słuchowego przez dziecko, jednak rodzice coraz częściej nie wiedzą, co robi ich dziecko, gdyż staje się coraz bardziej samodzielne. W okresie indywidualizacji dla nastolatka coraz ważniejsze staje się to, jak wygląda. Chce wyglądać atrakcyjnie, naśladuje przyjaciół. Zwiększa się ryzyko, że nastolatek odrzuci aparat słuchowy, albo będzie z niego rzadko korzystał. Dlatego tak ważne jest zapewnienie aparatu słuchowego, który jest dyskretny.

Nastolatki chcą także uczestniczyć w wielu zajęciach i imprezach, podczas których występuje wysoki poziom hałasu, np. w lokalach, na koncertach czy prywatkach. W takich sytuacjach aparat słuchowy może im pomóc odróżnić mowę od hałasu. Pod koniec tej fazy nastolatek powinien dobrze poznać i ocenić swój aparat słuchowy. Aparaty słuchowe dla nastolatków z techniką BrainHearingTM są doskonałe w początkowym okresie nastoletnim, dla dorosłych istnieją zaawansowane rozwiązania zarówno dla średniego jak i zaawansowanego ubytku słuchu.

Łączenie się ze cyfrowym światem

W dzisiejszych czasach nastolatkowie budują swoją tożsamość także w sieci, dlatego bardzo ważne jest, żeby zapewnić im łatwy dostęp do multimediów i informacji.

Przesyłanie strumieniowe dźwięku do aparatów słuchowych
Aparaty słuchowe Oticon z funkcją Bluetooth® można łączyć z wieloma urządzeniami elektronicznymi. I używać ich jako wysokiej jakości słuchawek. Można rozmawiać przez telefon bez angażowania rąk i bezprzewodowo przesyłać dźwięk z telewizora, słuchać muzyki w jakości stereo, odbywać rozmowy wideo, słuchać podcasty, audiobooki i wiele więcej. Nasza darmowa aplikacja do aparatów słuchowych — Oticon ON — umożliwia regulację głośności aparatu słuchowego, przełączanie programów, sprawdzanie poziomu baterii i wiele więcej — a wszystko to jednym dotknięciem.

Dowiedz się więcej o połączeniu aparatów słuchowych Oticon


Mikrofon do sali lekcyjnej opracowany specjalnie z myślą o nauce — Edumic
EduMic to zdalny mikrofon przesyłający bezprzewodowo głos nauczyciela do aparatów słuchowych dziecka. To rozwiązanie doskonale sprawdzające się w głośnych salach lekcyjnych i na korytarzach, a także na boisku sportowym, gdy nauczyciel znajduje się w pewnej odległości od dziecka.

Dowiedz się więcej o EduMic

Opuszczanie rodzinnego gniazda

Czy Twoje dziecko jest gotowe, aby przejąć kontrolę nad własnym życiem – i ubytkiem słuchu?

Porady
Wkrótce nadejdzie ten moment. Ważne jest, aby respektować prawo młodej osoby do dokonywania wyborów dotyczących jej życia. Twoje życie zmieniło się: nie jesteś już tym, który decyduje i za wszystko odpowiada, staraj się raczej postrzegać swoją rolę jako rolę mentora. Staraj się wskazywać dziecku źródła wiedzy i zasoby , które są pomocne dorosłej osobie z ubytkiem słuchu.

Samodzielność
Zanim młody człowiek opuści dom rodzinny, dobrze jest upewnić się, że jest samodzielny, jeśli chodzi o ubytek słuchu i dbanie o swoje aparaty słuchowe oraz pamięta o wizytach w gabinecie protetyki słuchu.