Problemy z łącznością z innymi urządzeniami
Dowiedz się, jak rozwiązać problemy z łączeniem aparatów słuchowych z telefonami i innymi urządzeniami.
Jeśli pojawiają się problemy z łącznością, istnieje kilka sposobów, aby poprawić łączność między aparatami a Twoimi urządzeniami.
Zanim zaczniesz
Przewodnik kompatybilności
Sprawdź, które smartfony współpracują z Twoimi aparatami słuchowymi.
Pobierz aplikację Oticon Companion
Aby sparować aparaty z urządzeniami z systemem Android potrzebna jest aplikacja Oticon Companion.

Rozwiązywanie problemów z łącznością
Przejdź do menu Bluetooth® i połącz urządzenie ponownie
W przypadku urządzeń z systemem Android: jeśli zostanie utracone połączenie z jednym lub oboma aparatami, możesz spróbować nawiązać je ponownie za pomocą menu Bluetooth w urządzeniu.
Przejdź do > Ustawienia > Bluetooth.
Wybierz z listy swoje aparaty słuchowe.
Wyłącz i włącz Bluetooth
To wymusi na Twoim telefonie lub innym urządzeniu ponowne połączenie się z aparatami, co może poprawić jakość połączenia.
Włącz i włącz aparaty słuchowe
Ponowne uruchomienie aparatów wprowadzi je w tryb parowania na około trzy minuty. To powinno wymusić ponowne połączenie się aparatów z urządzeniem.
Ponownie uruchom aplikację Oticon Companion
Zamknij aplikację, a następnie otwórz ją ponownie.
Ponownie sparuj swoje aparaty słuchowe za pomocą aplikacji Oticon Companion
W przypadku urządzeń z systemem Android możesz ponownie sparować aparaty, używając aplikacji Oticon Companion.
Otwórz aplikację.
Przejdź do > Aparaty słuchowe > Sparuj nowe aparaty słuchowe > Usuń obecnie sparowane urządzenie > Sparuj teraz.
Unikanie problemów z łącznością
Aparaty słuchowe powinny być sparowane tylko z jednym urządzeniem
Jeśli aparaty są sparowane z więcej niż jednym urządzeniem, może to powodować zrywanie połączenia – aparaty mogą „nie wiedzieć”, z którym urządzeniem powinny się połączyć.
- Upewnij się, że w danym momencie aparaty słuchowe są połączone tylko z jednym urządzeniem mobilnym (np. tabletem lub telefonem).
Usuń niepotrzebne parowania Bluetooth
Inne urządzenia z Bluetooth sparowane z telefonem lub urządzeniem mogą zakłócać połączenie między aparatami słuchowymi a telefonem. Zalecamy, aby jak najmniej urządzeń Bluetooth było sparowanych z telefonem.
Jak sparować lub usunąć parowanie aparatów słuchowych z innymi urządzeniami
Upewnij się, że oprogramowanie telefonu lub tabletu jest aktualne
Regularnie wprowadzane aktualizacje oprogramowania naprawiają różne błędy i problemy oraz usprawniają łączność. Sprawdź, czy na Twoim telefonie jest zainstalowana najnowsza wersja oprogramowania.
Przejdź do > Ustawienia > Aktualizacja oprogramowania.
Jeśli telefon pokazuje, że dostępna jest aktualizacja – zainstaluj ją.
Wyczyść pamięć podręczną Bluetooth
To w wielu przypadkach może poprawić łączność między Twoim telefonem a innymi urządzeniami, takimi jak aparaty słuchowe.
Instrukcje mogą się różnić w zależności od modelu telefonu.
Przejdź do ustawień telefonu.
Przejdź do sekcji „Aplikacje” lub „Aplikacje i powiadomienia”.
Wybierz opcję „Twoje aplikacje” lub „Pokaż aplikacje systemowe”.
Przejdź do Bluetooth.
Dotknij opcji „Wymuś zatrzymanie”, a następnie „OK”.
Wybierz „Pamięć”.
Dotknij opcji „Wyczyść pamięć podręczną (cache)”.
Otwórz aplikację.
Ponownie sparuj aparaty słuchowe z urządzeniem.
Jak sparować lub usunąć parowanie aparatów słuchowych z innymi urządzeniami
Informacja dotyczące telefonów z systemem Android i profilem ASHA (Audio Streaming for Hearing Aids):
Gdy za pośrednictwem aplikacji Oticon Companion parujesz aparaty słuchowe Oticon i telefon obsługujący profil ASHA, natywne bezpośrednie przesyłanie strumieniowe (ASHA) jest udostępniane automatycznie. Jest to zalecany sposób korzystania z funkcji ASHA.
Do korzystania z ASHA nie używaj natywnej łączności Bluetooth® systemu Android.