Problemy z łącznością z innymi urządzeniami

Dowiedz się, jak rozwiązać problemy z łączeniem aparatów słuchowych z telefonami i innymi urządzeniami.
Jeśli pojawiają się problemy z łącznością, istnieje kilka sposobów, aby poprawić łączność między aparatami a Twoimi urządzeniami.

Zanim zaczniesz

1

Przewodnik kompatybilności

Sprawdź, które smartfony współpracują z Twoimi aparatami słuchowymi.

Zobacz przewodnik
2

Pobierz aplikację Oticon Companion

Aby sparować aparaty z urządzeniami z systemem Android potrzebna jest aplikacja Oticon Companion.

Pobierz aplikację Oticon Companion na urządzenia z systemem iOSPobierz aplikację Oticon Companion na urządzenia z systemem Android
alt

Rozwiązywanie problemów z łącznością

1

Przejdź do menu Bluetooth® i połącz urządzenie ponownie

W przypadku urządzeń z systemem Android: jeśli zostanie utracone połączenie z jednym lub oboma aparatami, możesz spróbować nawiązać je ponownie za pomocą menu Bluetooth w urządzeniu.

Przejdź do > Ustawienia > Bluetooth.

Wybierz z listy swoje aparaty słuchowe.

2

Wyłącz i włącz Bluetooth

To wymusi na Twoim telefonie lub innym urządzeniu ponowne połączenie się z aparatami, co może poprawić jakość połączenia.

3

Włącz i włącz aparaty słuchowe

Ponowne uruchomienie aparatów wprowadzi je w tryb parowania na około trzy minuty. To powinno wymusić ponowne połączenie się aparatów z urządzeniem.

Jak włączyć i wyłączyć aparaty słuchowe

4

Ponownie uruchom aplikację Oticon Companion

Zamknij aplikację, a następnie otwórz ją ponownie.

5

Ponownie sparuj swoje aparaty słuchowe za pomocą aplikacji Oticon Companion

W przypadku urządzeń z systemem Android możesz ponownie sparować aparaty, używając aplikacji Oticon Companion.

Otwórz aplikację.

Przejdź do > Aparaty słuchowe > Sparuj nowe aparaty słuchowe > Usuń obecnie sparowane urządzenie > Sparuj teraz.

Unikanie problemów z łącznością

1

Aparaty słuchowe powinny być sparowane tylko z jednym urządzeniem

Jeśli aparaty są sparowane z więcej niż jednym urządzeniem, może to powodować zrywanie połączenia – aparaty mogą „nie wiedzieć”, z którym urządzeniem powinny się połączyć.

  • Upewnij się, że w danym momencie aparaty słuchowe są połączone tylko z jednym urządzeniem mobilnym (np. tabletem lub telefonem).
2

Usuń niepotrzebne parowania Bluetooth

Inne urządzenia z Bluetooth sparowane z telefonem lub urządzeniem mogą zakłócać połączenie między aparatami słuchowymi a telefonem. Zalecamy, aby jak najmniej urządzeń Bluetooth było sparowanych z telefonem.

Jak sparować lub usunąć parowanie aparatów słuchowych z innymi urządzeniami

3

Upewnij się, że oprogramowanie telefonu lub tabletu jest aktualne

Regularnie wprowadzane aktualizacje oprogramowania naprawiają różne błędy i problemy oraz usprawniają łączność. Sprawdź, czy na Twoim telefonie jest zainstalowana najnowsza wersja oprogramowania.

Przejdź do > Ustawienia > Aktualizacja oprogramowania.

Jeśli telefon pokazuje, że dostępna jest aktualizacja – zainstaluj ją.

4

Wyczyść pamięć podręczną Bluetooth

To w wielu przypadkach może poprawić łączność między Twoim telefonem a innymi urządzeniami, takimi jak aparaty słuchowe.

Instrukcje mogą się różnić w zależności od modelu telefonu.

Przejdź do ustawień telefonu.

Przejdź do sekcji „Aplikacje” lub „Aplikacje i powiadomienia”.

Wybierz opcję „Twoje aplikacje” lub „Pokaż aplikacje systemowe”.

Przejdź do Bluetooth.

Dotknij opcji „Wymuś zatrzymanie”, a następnie „OK”.

Wybierz „Pamięć”.

Dotknij opcji „Wyczyść pamięć podręczną (cache)”.

Otwórz aplikację.

Ponownie sparuj aparaty słuchowe z urządzeniem.

Jak sparować lub usunąć parowanie aparatów słuchowych z innymi urządzeniami

Informacja dotyczące telefonów z systemem Android i profilem ASHA (Audio Streaming for Hearing Aids):

Gdy za pośrednictwem aplikacji Oticon Companion parujesz aparaty słuchowe Oticon i telefon obsługujący profil ASHA, natywne bezpośrednie przesyłanie strumieniowe (ASHA) jest udostępniane automatycznie. Jest to zalecany sposób korzystania z funkcji ASHA.

Do korzystania z ASHA nie używaj natywnej łączności Bluetooth® systemu Android.

To jest wyrób medyczny. Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą.