W aplikacji Oticon Companion pokazuje się tylko jeden aparat słuchowy
Dowiedz się, dlaczego czasami w aplikacji Oticon Companion jest widoczny tylko jeden aparat i jak rozwiązać ten problem.
Zanim zaczniesz
Przewodnik kompatybilności
Sprawdź, które smartfony będą współpracować z Twoimi aparatami słuchowymi.
Pobierz aplikację Oticon Companion
Upewnij się, że masz najnowszą wersje aplikacji Oticon Companion.

Jeden z aparatów słuchowych może być niepołączony z aplikacją
Oto kilka wskazówek, według których połączysz aparat ponownie.
Sprawdź, czy oba aparaty słuchowe są sparowane z telefonem
Spróbuj włączyć i wyłączyć Bluetooth® w telefonie
Przejdź do > Ustawienia.
Wyłącz i ponownie włącz Bluetooth.
Aparaty słuchowe mogą wymagać aktualizacji firmware
Czym jest firmware
Firmware to wbudowane oprogramowanie, które steruje minikomputerem w każdym aparacie słuchowym. Oprogramowanie musi być od czasu do czasu aktualizowane, ponieważ stale je rozwijamy i ulepszamy.
Jak sprawdzić wersję firmware aparatów słuchowych
Możesz sprawdzić wersję firmware każdego z aparatów, używając aplikacji Oticon Companion. Jako że w aplikacji widoczny jest tylko jeden aparat słuchowy, należy parować aparaty pojedynczo.
W pierwszej kolejności sprawdź wersję firmware aparatu, który jest widoczny w aplikacji.
Dotknij menu „Aparaty słuchowe”.
Dotknij „Ustawienia aparatów słuchowych”.
Dotknij „Szczegóły aparatu słuchowego”.
Wyłącz aparat i zamknij aplikację.
Następnie zrestartuj (wyłącz i włącz) drugi aparat słuchowy, otwórz ponownie aplikację Oticon Companion i powtórz opisane wyżej kroki.
Jeśli Twoje aparaty słuchowe mają różne wersje firmware, możesz skontaktować się z protetykiem słuchu. Protetyk sprawdzi aparaty, używając oprogramowania do dopasowywania aparatów słuchowych. Jeśli Twoje aparaty słuchowe rzeczywiście mają różne wersje firmware, protetyk zaktualizuje oba aparaty do najnowszej wersji.
Różne wersje firmware w aparatach słuchowych
Jeśli prawy i lewy aparat słuchowy mają zainstalowane różne wersje firmware, sparowanie obu aparatów z aplikacją może być trudne.
Dlaczego firmware może się różnić
Może się tak zdarzyć, gdy tylko jeden z Twoich aparatów zostanie wysłany do serwisu lub tylko jeden z aparatów zostanie zaktualizowany.
Nosisz inny model aparatu słuchowego na każdym uchu
Jeśli używasz dwóch różnych rodzajów aparatów, nie będziesz mógł sparować aplikacji Oticon Companion z oboma aparatami.
Aplikację można sparować tylko z jednym zestawem takich samych aparatów.
Jeśli model prawego aparatu różni się od modelu lewego aparatu, są one traktowane jak dwa różne zestawy aparatów.
Masz więcej niż jedno urządzenie iOS sparowane z aparatami słuchowymi
Jeśli z Twoimi aparatami sparowanych jest kilka urządzeń z systemem iOS (np. iPhone i iPad), może to powodować problemy.
Dowiedz się, jak je rozwiązać.
Problemy z przesyłaniem strumieniowym dźwięku z urządzenia iOS
Używasz nadajnika CROS (w przypadku głuchoty jednostronnej)
Jeśli na jednym z uszu zamiast aparatu słuchowego nosisz nadajnik CROS, nie będziesz w stanie połączyć go z aplikacją Oticon Companion, ponieważ nadajniki CROS nie są wyposażone w łączność Bluetooth®.
Nadajniki CROS są przeznaczone dla osób z głuchotą jednostronną. Odbierają one dźwięk ze strony, po której występuje głuchota, i przesyłają go do aparatu na drugim uchu.
Aparaty dopasowane jako zestaw jednouuszny
Jeśli masz aparaty dopasowane na oboje uszu (korzystasz z zestawu dwóch aparatów) i jeden z aparatów zostanie zgubiony lub uszkodzony, aplikacja będzie próbowała wyszukać brakujący aparat.
Jeśli nadal chcesz używać drugiego aparatu z aplikacją, musisz poprosić protetyka słuchu o dopasowanie tego aparatu słuchowego jako „zestawu jednousznego”.
Gdy znów będziesz mógł używać drugiego aparatu słuchowego, trzeba będzie ponownie dopasować oba aparaty jako zestaw obuuszny. W przeciwnym razie oba aparaty zostaną dopasowane jako zestawy jednouszne, czyli każdy z nich będzie traktowany jako osobny zestaw aparatów słuchowych. Jako że z aplikacją można sparować tylko jeden zestaw aparatów, sparowanie obu aparatów jednocześnie nie będzie możliwe.
Aby temu zaradzić, poproś protetyka słuchu o zaprogramowanie obu aparatów jako zestawu obuusznego.