W aplikacji Oticon Companion pokazuje się tylko jeden aparat słuchowy

Dowiedz się, dlaczego czasami w aplikacji Oticon Companion jest widoczny tylko jeden aparat i jak rozwiązać ten problem.

Zanim zaczniesz

1

Przewodnik kompatybilności

Sprawdź, które smartfony będą współpracować z Twoimi aparatami słuchowymi.

Zobacz przewodnik
2

Pobierz aplikację Oticon Companion

Upewnij się, że masz najnowszą wersje aplikacji Oticon Companion.

Pobierz aplikację Oticon Companion na urządzenia z systemem iOSPobierz aplikację Oticon Companion na urządzenia z systemem Android
alt

Jeden z aparatów słuchowych może być niepołączony z aplikacją

Oto kilka wskazówek, według których połączysz aparat ponownie.

1

Sprawdź, czy oba aparaty słuchowe są sparowane z telefonem

2

Spróbuj włączyć i wyłączyć Bluetooth® w telefonie

Przejdź do > Ustawienia.

Wyłącz i ponownie włącz Bluetooth.

Aparaty słuchowe mogą wymagać aktualizacji firmware

Czym jest firmware

Firmware to wbudowane oprogramowanie, które steruje minikomputerem w każdym aparacie słuchowym. Oprogramowanie musi być od czasu do czasu aktualizowane, ponieważ stale je rozwijamy i ulepszamy.

Jak sprawdzić wersję firmware aparatów słuchowych

Możesz sprawdzić wersję firmware każdego z aparatów, używając aplikacji Oticon Companion. Jako że w aplikacji widoczny jest tylko jeden aparat słuchowy, należy parować aparaty pojedynczo.

W pierwszej kolejności sprawdź wersję firmware aparatu, który jest widoczny w aplikacji.

Dotknij menu „Aparaty słuchowe”.

Dotknij „Ustawienia aparatów słuchowych”.

Dotknij „Szczegóły aparatu słuchowego”.

Wyłącz aparat i zamknij aplikację.

Następnie zrestartuj (wyłącz i włącz) drugi aparat słuchowy, otwórz ponownie aplikację Oticon Companion i powtórz opisane wyżej kroki.

Jeśli Twoje aparaty słuchowe mają różne wersje firmware, możesz skontaktować się z protetykiem słuchu. Protetyk sprawdzi aparaty, używając oprogramowania do dopasowywania aparatów słuchowych. Jeśli Twoje aparaty słuchowe rzeczywiście mają różne wersje firmware, protetyk zaktualizuje oba aparaty do najnowszej wersji.

Różne wersje firmware w aparatach słuchowych

Jeśli prawy i lewy aparat słuchowy mają zainstalowane różne wersje firmware, sparowanie obu aparatów z aplikacją może być trudne.

Dlaczego firmware może się różnić

Może się tak zdarzyć, gdy tylko jeden z Twoich aparatów zostanie wysłany do serwisu lub tylko jeden z aparatów zostanie zaktualizowany.

Nosisz inny model aparatu słuchowego na każdym uchu

Jeśli używasz dwóch różnych rodzajów aparatów, nie będziesz mógł sparować aplikacji Oticon Companion z oboma aparatami.

Aplikację można sparować tylko z jednym zestawem takich samych aparatów.

Jeśli model prawego aparatu różni się od modelu lewego aparatu, są one traktowane jak dwa różne zestawy aparatów.

Masz więcej niż jedno urządzenie iOS sparowane z aparatami słuchowymi

Jeśli z Twoimi aparatami sparowanych jest kilka urządzeń z systemem iOS (np. iPhone i iPad), może to powodować problemy. 

Dowiedz się, jak je rozwiązać.

Problemy z przesyłaniem strumieniowym dźwięku z urządzenia iOS

Używasz nadajnika CROS (w przypadku głuchoty jednostronnej)

Jeśli na jednym z uszu zamiast aparatu słuchowego nosisz nadajnik CROS, nie będziesz w stanie połączyć go z aplikacją Oticon Companion, ponieważ nadajniki CROS nie są wyposażone w łączność Bluetooth®. 

Nadajniki CROS są przeznaczone dla osób z głuchotą jednostronną. Odbierają one dźwięk ze strony, po której występuje głuchota, i przesyłają go do aparatu na drugim uchu.

Aparaty dopasowane jako zestaw jednouuszny

Jeśli masz aparaty dopasowane na oboje uszu (korzystasz z zestawu dwóch aparatów) i jeden z aparatów zostanie zgubiony lub uszkodzony, aplikacja będzie próbowała wyszukać brakujący aparat.

Jeśli nadal chcesz używać drugiego aparatu z aplikacją, musisz poprosić protetyka słuchu o dopasowanie tego aparatu słuchowego jako „zestawu jednousznego”.

Gdy znów będziesz mógł używać drugiego aparatu słuchowego, trzeba będzie ponownie dopasować oba aparaty jako zestaw obuuszny. W przeciwnym razie oba aparaty zostaną dopasowane jako zestawy jednouszne, czyli każdy z nich będzie traktowany jako osobny zestaw aparatów słuchowych. Jako że z aplikacją można sparować tylko jeden zestaw aparatów, sparowanie obu aparatów jednocześnie nie będzie możliwe.

Aby temu zaradzić, poproś protetyka słuchu o zaprogramowanie obu aparatów jako zestawu obuusznego.

To jest wyrób medyczny. Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą.