Oticon RemoteCare - pomoc

Oticon RemoteCare umożliwia prowadzenie wirtualnych wizyt z pacjentami w trakcie których można
zdalnie dostosować aparaty słuchowe.

Na tej stronie możesz znajdziesz informacje przydatne w przygotowaniu pacjenta do sesji,  zapoznać się ze wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania problemów oraz przeczytać najczęściej zadawane pytania.

 

video-about-oticon-remotecare

  • Lista czynności dla pacjenta.

    Uzupełnij kwestionariusz pacjenta.

    Analiza kwestionariusza.

    Przejdź do sekcji

  • Przygotowanie pacjenta do sesji. 

    Przygotowanie  protetyka
    słuchu do sesji.

    Przejdź do sekcji

  • Zapoznaj się z najlepszymi praktykami.

    Zaloguj się i rozpocznij sesję.

    Sprawdź, czy pacjent
    jest gotowy.

    Przeprowadź sesję.

    Zakończ sesję.

    Przejdź do sekcji

  • W trakcie sesji.

    Gdy sesja zakończy się.

    Przejdź do sekcji

Znajdź instrukcje obsługi i kwestionariusz pacjenta. 
Przejdź do centrum pobierania

 

Przydatne linki dla pacjenta – pomóż pacjentowi zacząć korzystać z aplikacji

Przewodniki obsługi aplikacji dla iPhone, iPad i systemu Android
Lista czynności dotycząca przygotowania pacjenta
Strona wsparcia technicznego dla użytkowników aparatów słuchowych

 

Dowiedz się czy dany pacjent odniesie korzyść z zastosowania aplikacji Oticon RemoteCare. Zanim zaoferujesz pacjentowi możliwość zdalnej konsultacji oceń,
czy w przypadku tego pacjenta można zastosować to rozwiązanie.

  • > Lista kryteriów dla pacjentów

    Jest to lista kryteriów, które musi spełnić każdy pacjent, aby móc stosować Oticon RemoteCare.

     

    Pacjent musi spełnić następujące warunki:

     

    1. Mieć ukończone 18 lat.

    2. Posiadać aktywny adres e-mail.

    3. Posiadać kompatybilny aparat słuchowy (aparaty słuchowe). Zobacz listę kompatybilnych aparatów słuchowych.

    4. Mieć dostęp do Internetu bezprzewodowego o minimalnej przepustowości 1/1 Mbit/s.

    5. Posiadać iPhone lub iPad z systemem iOS w wersji 12.0 lub nowszej lub kompatybilne urządzenie z systemem Android w wersji 8.0 lub nowszej. Zobacz listę kompatybilnych urządzeń.

    6. Potrafić obsługiwać funkcje urządzeń:

    na iPhone, iPad lub urządzeniu z systemem Android pacjent używa aplikacji, odbiera wiadomości e-mail i wie, jak połączyć się z siecią Wi-Fi.

  • > Ocena za pomocą kwestionariusza

    Możesz ocenić, czy w przypadku danego pacjenta można zastosować aplikację za pomocą kwestionariusza pacjenta Oticon RemoteCare.

    Pobierz kwestionariusz pacjenta Oticon RemoteCare

     

    Czy w przypadku pacjenta można zastosować Oticon RemoteCare?

    Przejdź do „Konfiguracja sesji pacjenta”

  • > Konfiguracja sesji pacjenta

    W trakcie wizyty pacjenta w gabinecie należy sprawdzić, czy ma on skonfigurowaną aplikację i jest prawidłowo przygotowany.

    Zalecamy wykonanie poniższych czynności, aby sprawdzić, czy pacjent jest odpowiednio przygotowany do użycia aplikacji Oticon RemoteCare:

     

    Materiały do udostępniania

    Wydrukuj i wręcz pacjentowi następujące materiały:

     

    Przewodniki obsługi aplikacji Oticon RemoteCare dla iPhone, iPad i systemu Android

      

    Poza tym należy pokazać pacjentowi stronę wsparcia technicznego Oticon RemoteCare dla użytkowników aparatów słuchowych

     

    iPhone, iPad lub urządzenie z systemem Android i aplikacja

    Skonfiguruj aplikację Oticon RemoteCare na iPhone, iPad lub urządzeniu z systemem Android pacjenta i połącz aparaty słuchowe.

     

     

     Pamiętaj, aby:

    • Zapisać adres e-mail pacjenta (pamiętaj, aby sprawdzić, czy adres e-mail jest taki sam, jak adres, którego pacjent używa do zalogowania się w aplikacji).

    • Wykonać krótkie spotkanie przez Oticon RemoteCare i pokaż pacjentowi, jak używać aplikację Oticon RemoteCare.

    • Zaplanować pierwszą wizytę przez RemoteCare.

  • > Konfiguracja sesji protetyka słuchu

    Wymagania techniczne

    • Kamera PC lub kamera zewnętrzna (kamera internetowa).

    • Mikrofon i głośniki lub zestaw słuchawkowy.

    • Internet o zalecanej minimalnej prędkości 1/1 Mbit/s.

    • Internet Explorer 11 (wymagane zalogowanie się)

    • Konto e-mail.

     

    Włącz Oticon RemoteCare w Oticon Genie 2

    1. Utwórz konto Oticon RemoteCare: Otwórz e-mail z zaproszeniem od Oticon RemoteCare wysłany przez serwis Oticon RemoteCare i postępuj zgodnie z instrukcjami.

    2. Włącz „REMOTECARE”.

     

    Przygotuj się

    Upewnij się, że spełniono następujące wymogi przed rozpoczęciem korzystania z Oticon RemoteCare:

    • Przygotuj odpowiednio widoczne tło w taki sposób, aby znajdowało się na nim jak najmniej obiektów mogących rozproszyć pacjenta (jeśli to możliwe, unikaj okien i miejsc gdzie wiele się dzieje).

    • Wybierz ciche miejsce, które zapewni minimalne rozproszenie uwagi.

    • Sprawdź, czy spełniono wszystkie wymogi techniczne.

  • > Krok 1: Zapoznaj się z najlepszymi praktykami

    • Sprawdź, czy kamera w komputerze, mikrofon i głośniki działają.

     

    • Ustaw się blisko mikrofonu, aby osiągnąć najlepszą jakość dźwięku (zalecany zestawy słuchawkowy).

     

    • Unikaj przesuwania lub zgniatania papieru w trakcie sesji, ponieważ może to mieć negatywny wpływ na jakość dźwięku.

     

    • Ustaw się przed kamerą, aby pacjent mógł wyraźnie zobaczyć Twoją twarz i usta.

     

    • Mów wyraźnym i wyważonym tonem, regularnie upewniając się, czy pacjent nie ma problemów z połączeniem lub dźwiękiem.

     

    • Na podstawie swojego doświadczenia zdecyduj, czy pacjent musi pojawić się w gabinecie osobiście w celu rozwiązania problemów.

  • > Krok 2: Zaloguj się i rozpocznij sesję

    Gdy nadejdzie godzina spotkania, otwórz Genie 2 i wybierz plik pacjenta.

     

    1. Przełącz, aby włączyć Oticon RemoteCare.

     

    2. Podaj swoje dane logowania protetyka słuchu i kliknij „ZALOGUJ SIĘ” („SIGN IN”).

     

    genie-2_remotefit_log-in2

     

     

    3. Podaj dane konta pacjenta i kliknij „KONTYNUUJ” („CONTINUE”).

     

    4. Gdy pacjent znajdzie się w wirtualnej poczekalni, kliknij „ROZPOCZNIJ WIZYTĘ”, jeśli wszystko będzie gotowe.

     

    Uwaga: Sesję można rozpocząć tylko wtedy, gdy pacjent jest już obecny/rozpoczął spotkanie.

     

    account-details-and-login-v2

     

     

    Użyj komunikatora RemoteCare do komunikacji z pacjentem

    a) Narzędzie to umożliwia wysyłanie wiadomości tekstowych i komunikację audio i wideo między protetykiem słuchu a pacjentem.

     

    b) Wskaźniki stanu aparatu słuchowego.

     

    c) Włączanie/wyłączanie kamery.

     

    d) Wyciszanie/włączanie dźwięku mikrofonu.

     

    e) Odświeżanie wideo.

     

    step4-b-v2

     

     

    Masz problemy?

    Przejdź do „Rozwiązywanie problemów – w trakcie sesji”

  • > Nie widzę swojego obrazu w Genie 2 (pacjent również Cię nie widzi)

    • Sprawdź, czy Twoja kamera nie została wyłączona w komunikatorze RemoteCare.

     

    • Sprawdź, czy kamera nie jest zakryta.

     

    • Sprawdź, czy kamera jest ustawiona jako domyślne urządzenie w systemie Windows przed otworzeniem Genie 2. Możesz to zrobić w Menedżerze urządzeń w Windows. Zrestartuj Genie 2, jeśli wprowadzono jakiekolwiek zmiany po otworzeniu Genie 2.

     

    • Odśwież wideo, naciskając na przycisk odświeżania wideo w górnym prawym rogu komunikatora RemoteCare.

     

    • Sprawdź, czy nie są włączone inne programy stosujące wideo (np. Skype). Zamknij inne programy i zrestartuj Genie 2.

  • > Jakość mojego wideo jest bardzo zła

    Związane jest to z jakością kamery internetowej. Jeśli jakość jest zła, pomyśl o wymianie kamery na lepszą.

  • > Jakość obrazu wideo mojego pacjenta jest bardzo zła

    Pacjent ma przepustowość przesyłania poniżej zalecanego minimum na poziomie 1/1 Mbit/s lub Twoja przepustowość pobierania jest poniżej zalecanego minimum 1/1 Mbit/s.

     

    Jeśli jakość wideo jest bardzo zła, poproś pacjenta, aby wyłączył wideo, następnie wyłącz własne wideo i kontynuuj wizytę przy użyciu dźwięku i czatu.

  • > Widzę tylko siebie w Oticon Genie 2, nie ma strumieniowania wideo/audio od pacjenta

    • Sprawdź, czy pacjent nie wyłączył funkcji wideo w aplikacji.

     

    • Odśwież wideo, naciskając na przycisk odświeżania wideo w górnym prawym rogu komunikatora RemoteCare.

     

    • Sprawdź, czy użytkownik zezwolił aplikacji Oticon RemoteCare na korzystanie z funkcji wideo. Można to skontrolować w opcji: Ustawienia > RemoteCare.

     

    • Sprawdź, czy użytkownik zezwolił aplikacji Oticon RemoteCare na stosowanie kamery:

     

    W przypadku iPhona i iPada: można to sprawdzić w: Ustawienia > RemoteCare
    W przypadku urządzeń z systemem Android: można to sprawdzić w: Ustawienia > Aplikacje > Zezwolenia > RemoteCare 

     

    Dodatkowe wymagania dla urządzeń Android: 

    • Sprawdź, czy pacjent włączył Google Chrome.

    • Sprawdź, czy pacjent wyłączył tryb oszczędzania energii.

     

    Uwaga: zmiana ustawień w trakcie wizyty zrestartuje aplikację Oticon RemoteCare.

  • > Nie słyszę pacjenta/brak dźwięku od pacjenta

    • Sprawdź, czy głośność w głośnikach i komputerze nie jest wyciszona.

     

    • Sprawdź, czy użytkownik zezwolił aplikacji Oticon RemoteCare na stosowanie mikrofonu.

     

    W przypadku iPhona i iPada: można to sprawdzić w: Ustawienia > RemoteCare

    W przypadku urządzeń z systemem Android: można to sprawdzić w: Ustawienia > Aplikacje > Zezwolenia > RemoteCare

     

    Uwaga: zmiana ustawień w trakcie wizyty zrestartuje aplikację Oticon RemoteCare.

  • > Oticon Genie 2 nie może połączyć się z aparatami słuchowymi pacjenta (błąd komunikacji).

    • Sprawdź, czy pacjent postępował zgodnie z instrukcją dotyczącą przygotowania do wizyty (włączona funkcja Bluetooth, aparaty słuchowe sparowane/połączone z iPhone, iPad lub urządzeniem z systemem Android, całkowicie naładowana bateria itd.).

     

    • Przejdź do ekranu „RODZINA” (FAMILY) lub „WYBÓR” („SELECTION”) i połącz aparaty słuchowe. Po połączeniu przejdź do „DOPASOWANIE” („FITTING”).

     

    • Jeśli problem nadal występuje, obydwie strony muszą zrestartować wizytę. Pacjent: Wyłącz iPhon, iPada lub urządzenie z systemem Android i uruchom je ponownie, następnie otwórz aplikację Oticon RemoteCare i wejdź na spotkanie. Protetyk słuchu: Zamknij i otwórz ponownie Oticon Genie 2, następnie rozpocznij sesję ponownie.

  • > Oticon Genie 2 pyta, czy chcę zastosować ustawienia z aparatów słuchowych lub Oticon Genie 2, ale ustawienia powinny być takie same

    Jeśli ustawienia zostały pomyślnie wysłane do aparatów słuchowych, ale coś poszło nie tak w Oticon Genie 2, wówczas zmienione ustawienia zapisywane są w aparacie, ale nie w Oticon Genie 2. To spowoduje, że podczas kolejnej wizyty otworzy się wyskakujące okienko informujące o różniących się ustawieniach.

     

    Zawsze należy wybierać ustawienia aparatów słuchowych w tym wyskakującym okienku, chyba że masz pewność, że w Oticon Genie 2 wprowadzono zmiany, które zostały zapisane w Oticon Genie, ale nie zostały wysłane do aparatów słuchowych.

  • > Sesja nagle zakończyła się bez ustalenia końca wizyty z pacjentem.

    Spróbuj ponownie dołączyć się do sesji, aby ustalić z pacjentem czy można zakończyć wizytę. Jeśli pacjent rozłączył się, poczekaj, aż pacjent dołączy do spotkania, jeśli spodziewasz się, że będzie próbować wznowić sesję.

    W obydwu przypadkach aparaty słuchowe są sprawne i można ich użyć. Ustawienia z ostatniego wysyłania (lub początkowego dopasowania, jeśli nie wysłano żadnych ustawień) znajdują się w aparatach słuchowych.

     

    Spróbuj ponownie dołączyć do sesji. Jeśli nie możesz nawiązać ponownego połączenia, skontaktuj się z pacjentem i umów się na kolejną wizytę.

  • > Wygląda na to, że aparaty słuchowe są popsute i pacjent nie może używać aparatów słuchowych.

    Poproś swojego pacjenta o:

     

    • Sprawdzenie, czy funkcja Bluetooth jest włączona.

     

    • Sprawdzenie, czy baterie aparatów słuchowych są całkowicie naładowane, sprawdzenie, czy włożono nowe baterie. Jeśli są to aparaty słuchowe z możliwością ładowania: należy sprawdzić, czy aparaty słuchowe są całkowicie naładowane.

     

    • Sprawdzenie, czy aparaty słuchowe (jeśli to stosowane, prawy i lewy) są sparowane z iPad lub iPhone.

     

    • Ponowne zrestartowanie aplikacji Oticon RemoteCare. Przejdź do „Połącz aparaty słuchowe” („Connect your hearing aid(s)”).

     

    • Jeśli w aplikacji zostanie włączony tryb odzyskiwania, postępuj zgodnie z wytycznymi w aplikacji.

     

    Jeśli aparaty słuchowe nadal nie działają i pacjent nie może używać aparatów słuchowych, wówczas obowiązuje standardowa gwarancja i zasady zwrotu aparatów słuchowych.

Portal administracyjny Oticon RemoteCare

Przejdź do portalu