Pomoc z produktami Oticon
Aplikacja RemoteCare

Aplikacja Oticon RemoteCare umożliwia prowadzenie wirtualnych wizyt z protetykiem słuchu, w trakcie których można zdalnie dostosować aparaty słuchowe.

Na tej stronie możesz znaleźć informacje dotyczące jak przygotować się do wizyty, zapoznać się ze wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania problemów i przeczytać najczęściej zadawane pytania.
Możesz także pobrać instrukcje obsługi:

Instrukcje obsługi w przypadku korzystania z iPhone i iPad

Instrukcje obsługi w przypadku korzystania z urządzeń z systemem Android

 

video-about-oticon-remotecare

  • Wymogi systemowe

    Parowanie iPhone lub iPada z aparatami słuchowymi*

    Instalowanie aplikacji

    Konfiguracja konta

    *Ma zastosowanie wyłącznie w przypadku iPhone i iPad

    Przejdź do sekcji

  • Przygotowanie do wizyty- lista czynności

    O czym należy pamiętać w trakcie wizyty

    Rozpoczynanie pierwszej wizyty

    Łączanie urządzeń z systemem Android z aparatami słuchowymi w aplikacji**

    **Dotyczy wyłącznie urządzeń z systemem Android

    Przejdź do sekcji

  • Rozwiązywanie problemów – często spotykane problemy

    Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

    Przejdź do sekcji

  • > Wymogi systemowe – co jest potrzebne do obsługi aplikacji Oticon RemoteCare?

    • Sprawdź, które aparaty słuchowe są kompatybilne.

     

    • Sprawdź wymagania systemowe i dotyczące oprogramowania dla iPhone, iPad lub systemu Android. Zobacz listę kompatybilnych urządzeń.

     

    • Stabilne połączenie internetowe: zalecana minimalna prędkość to 1/1 Mbit/s (sprawdź u swojego dostawcy usług internetowych).

     

    • Konto e-mail.

     

    • Możliwość pobierania aplikacji.

     

     

    Dodatkowe wymagania dla urządzeń Android: 

     

    • Włączone Google Chrome.

     

    • Wyłączony tryb oszczędzania energii.

  • > Parowanie telefonu iPhone lub iPad z aparatami słuchowymi

    Jeśli iPhone lub iPad nie są jeszcze sparowane z aparatami słuchowymi, wykonaj tych 5 kroków:

     

    1: W swoim iPhone lub iPad przejdź do opcji Ustawienia > Ogólne > Dostępność > Słyszenie > Aparaty słuchowe MFi

     

    2: Sprawdź, czy funkcja Bluetooth® jest włączona (iPhone lub iPad będą teraz wyszukiwać aparaty słuchowe).

     

    3: Otwórz i zamknij komorę baterii w aparatach słuchowych, aby iPhone lub iPad mógł je rozpoznać.

     

    4: Wybierz aparaty słuchowe, gdy będą dostępne.

     

     

    b2c-app-screen-pairing-your-iphone-step-4

     

    5: Potwierdź wyskakujące okienko z prośbą o parowanie za pomocą funkcji Bluetooth, klikając „Paruj” („Pair”). Jeśli to stosowne, wykonaj ten proces dla prawego i lewego aparatu.

     

    b2c-app-screen-pairing-your-iphone-step-5-confirm

     

  • > Instalowanie aplikacji Oticon RemoteCare w przypadku urządzeń iPhone lub iPad

    1: Otwórz App Store i wyszukaj Oticon RemoteCare.

     

    2: Dotknij przycisk „Pobierz” („GET”) przy aplikacji Oticon RemoteCare.

     

    b2c-app-screens-download-app

     

    3: Zainstaluj aplikację.

     

    4: Otwórz aplikację.

  • > Instalowanie aplikacji Oticon RemoteCare dla urządzeń z systemem Android

    1: Otwórz sklep Google Play i wyszukaj Oticon RemoteCare.

     

     2: Dotknij przycisk „Zainstaluj” przy aplikacji Oticon RemoteCare.

     

     

    remotecare_install-app-01_oti-topbar_android

    3: Postępuj zgodnie z instrukcją na ekranie, aby zainstalować aplikację.

     

    4: Otwórz aplikację.

  • > Tworzenia konta na iPhone lub iPad

    Być może protetyk słuchu pomógł Ci w utworzeniu konta. Jeśli jednak musisz samodzielnie utworzyć konto, wykonaj poniższe 13 kroków:

     

    1: Otwórz aplikację.

     

     2: Zezwól na dostęp do kamery i mikrofonu na iPhone lub iPad.

     

    b2c-app-screen-allow-camera 

     

    3: Wybierz „UTWÓRZ KONTO” („CREATE ACCOUNT”).

     

    4: Podaj adres e-mail i kliknij „DALEJ” („CONTINUE”).

     

    b2c-app-screen-create-account

     

    5: Przejdź do skrzynki odbiorczej e-mail.

     

    b2c-app-screen-verify-email

     

    6. W skrzynce odbiorczej otwórz wiadomość e-mail od Oticon. Kliknij: „Zakończ tworzenie konta” („Finalize your account”).

     

    b2c-app-screen-email

     

    7. Utwórz hasło.

    Utwórz hasło zgodnie z kryteriami wskazanymi przez aplikację. To hasło będzie potrzebne, aby uzyskać dostęp do wizyt przez RemoteCare.

     

    8. Potwierdź hasło, podając je ponownie w drugim polu.

     

    9. Utwórz „Wyświetlaną nazwę” („Display name”).

     

    10. Kliknij „UTWÓRZ” („CREATE”).

     

    11. Powróć do aplikacji Oticon RemoteCare.

     

    12. Jeśli to stosowne, kliknij OK.

     

    13. Kliknij „Zaloguj się” („Sign in”).


     

  • > Konfiguracja konta na urządzeniach Android

    Być może protetyk słuchu pomógł Ci w utworzeniu konta. Jeśli jednak musisz samodzielnie utworzyć konto, wykonaj poniższe 13 kroków:

     

    1: Otwórz aplikację.

     

     2: Zezwól na dostęp do lokalizacji, kamery i mikrofonu na urządzeniu z systemem Android.

     

    remotecare_allow-remotecare_oti-topbar_android 

     

    3: Wybierz „UTWÓRZ KONTO” („CREATE ACCOUNT”).

     

    remotecare_welcome-to-remotecare_oti-topbar_android

     

    4: Podaj adres e-mail i kliknij „DALEJ” („CONTINUE”).

     

    remotecare_create-account_oti-topbar_android

     

    5: Przejdź do skrzynki odbiorczej e-mail.

     

    remotecare_verify-email-adress_oti-topbar_android

     

    6. W skrzynce odbiorczej otwórz wiadomość e-mail od Oticon. Kliknij: „Zakończ tworzenie konta” („Finalize your account”).

     

    remotecare_welcome-to-oticon-remotecare_oti-topbar_android

     

    7. Utwórz hasło.

    Utwórz hasło zgodnie z kryteriami wskazanymi przez aplikację. To hasło będzie potrzebne, aby uzyskać dostęp do wizyt przez Oticon RemoteCare.

     

    8. Potwierdź hasło, podając je ponownie w drugim polu.

     

    9. Utwórz „Wyświetlaną nazwę” („Display name”).

     

    10. Kliknij „UTWÓRZ” („CREATE”).

     

    11. Powróć do aplikacji Oticon RemoteCare.

     

    12. Jeśli to stosowne, kliknij OK.

     

    13. Kliknij „Zaloguj się” („Sign in”).


     

  • > Przygotowanie do wizyty – lista czynności

    Przed rozpoczęciem sesji wykonaj następujące czynności:

     

    • Podłącz iPhone lub iPad do zasilania lub sprawdź, czy iPhone lub iPad jest całkowicie naładowany.

     

    • Sprawdź, czy funkcja Bluetooth jest włączona.

     

    • Sprawdź, czy baterie aparatów słuchowych są całkowicie naładowane.

    Włóż nowe baterie.

    Jeśli stosujesz aparaty słuchowe z możliwością ładowania, sprawdź, czy są naładowane. Miej w pobliżu ładowarkę.

    Uwaga: W aparatach słuchowych muszą znajdować się nowe baterie lub aparaty muszą być całkowicie naładowane, aby zapewnić bezpieczne zakończenie ewentualnego dokładnego dopasowania.

     

    • Sprawdź, czy aparaty słuchowe (jeśli to stosowne, zarówno prawy i lewy) są sparowane z iPhone lub iPad (po zrestartowaniu aparatów słuchowych parowanie/podłączanie jest możliwe w ciągu kolejnych 3 minut).

     

    • Sprawdź czy Wi-Fi lub transmisja danych, z których korzystasz, ma zalecaną minimalną prędkość 1/1 Mbit/s.

     

     

    Dodatkowe wymagania dla urządzeń Android:

     

    • Sprawdź, czy zezwolono aplikacji na dostęp do lokalizacji, w przeciwnym razie aparaty słuchowe nie będą widoczne.

  • > Ważne kwestie, o których należy pamiętać w trakcie sesji

    W trakcie sesji należy unikać następujących czynności:


    • Umieszczania aparatów słuchowych w odległości większej niż 5 metrów od iPhone, iPad lub urządzenia z systemem Android.

     

    • Wyłączania aparatów słuchowych (otwierania komory baterii).

     

    • Wyłączania funkcji Bluetooth® na iPhone, iPad lub urządzeniu z systemem Android.

     

    • Włączania trybu samolotowego na iPhone, iPad, urządzeniu z systemem Android lub na aparacie słuchowym (długie naciśnięcie na przycisk).

     

    • Wyłączania iPhone, iPad lub urządzenia z systemem Android.

     

    • Przełączania pomiędzy Wi-Fi i danymi mobilnymi.

     

    • Zamykania aplikacji Oticon RemoteCare lub przełączania na inną aplikację.

     

    • Włączania trybu oszczędzania baterii.

  • > Rozpoczynanie pierwszej wizyty na iPhone lub iPad

    Zrestartuj iPhone lub iPad przed rozpoczęciem sesji. Następnie wykonaj następujące 8 kroków:

     


    1: Otwórz aplikację RemoteCare na iPad lub iPhone i postępuj według instrukcji w aplikacji.

     

    2: Jeśli w aplikacji pojawi się prośba o sparowanie aparatów słuchowych z iPhone lub iPad, postępuj według instrukcji w aplikacji.

     

    3: Zaloguj się do spotkania za pomocą adresu e-mail i hasła, następnie kliknij „ZALOGUJ” („SIGN IN”).

     

    4: Kliknij „MOJE SPOTKANIE” („MY APPOINTMENT”).

     

    Dane i prywatność*

    Przeczytaj nasze oświadczenie o prywatności. Kliknij „Wyrażam zgodę”, aby włączyć usługi w aplikacji Oticon RemoteCare.

    * Wyświetlane tylko wówczas, gdy ma to zastosowanie

     

    b2c-app-screen-data-privacy

     

    5: Sprawdź baterie.

    Jeśli baterie w aparatach słuchowych nie są nowe, włóż nowe baterie.

    Jeśli stosujesz aparaty słuchowe z możliwością ładowania, sprawdź, czy są naładowane i miej przy sobie ładowarkę.

    Uwaga: W aparatach słuchowych muszą znajdować się nowe baterie lub aparaty muszą być całkowicie naładowane, aby zapewnić bezpieczne zakończenie ewentualnego dokładnego dopasowania.

     

    Kontynuuj po kliknięciu „ROZUMIEM” („I UNDERSTAND”).

     

    b2c-app-screen-check-batteries

     

    6: Poczekaj, aż aplikacja połączy się z aparatami słuchowymi.

     

    7: Kliknij „Rozpocznij spotkanie”, aby wejść do wirtualnej poczekalni i rozpocząć wizytę z protetykiem słuchu.

     

    b2c-app-screen-wait-for-audiologist

     

    8: Poczekaj, aż protetyk słuchu wejdzie do poczekalni i rozpocznie wizytę.

     

    Gdy protetyk słuchu dołączy do spotkania, jego wizerunek pojawi się na ekranie. W trakcie wizyty możesz włączyć lub wyłączyć kamerę, włączyć i wyłączyć dźwięk oraz napisać wiadomość tekstową do protetyka słuchu.

     

    Gdy protetyk słuchu nawiąże zdalne połączenie z Twoimi aparatami słuchowymi, grafika zmieni kolor na zielony.

     

    b2c-app-screens-connected-successfully

     

    Gdy protetyk słuchu wyśle nowe ustawienia na Twoje aparaty słuchowe, grafika zmieni kolor na pomarańczowy.

     

    b2c-app-screen-uploading

     

    Po pomyślnym zapisaniu nowych ustawień w aparatach słuchowych grafika ponownie zmieni kolor na zielony.

     

    b2c-app-screens-completed

     

    Jeśli wraz z protetykiem słuchu ustalicie, że kończycie wizytę, protetyk słuchu zrestartuje aparaty słuchowe, wyłączając i włączając je ponownie.

     

    Protetyk słuchu zakończy spotkanie i na ekranie pojawi się wiadomość „Wizyta zakończona” („Appointment ended”). Możesz teraz rozpocząć stosowanie aparatów słuchowych.

  • > Rozpoczynanie pierwszej wizyty na urządzeniach Android

    Zrestartuj urządzenie Android zanim rozpoczniesz sesję. Następnie wykonaj następujące 10 kroków:

     


    1: Otwórz aplikację RemoteCare na urządzeniu Android i przestrzegaj instrukcji w aplikacji.

     

    2: Zaloguj się do spotkania za pomocą adresu e-mail i hasła, następnie kliknij „ZALOGUJ” („SIGN IN”).

     

    3: Kliknij „MOJE SPOTKANIE” („MY APPOINTMENT”).

     

    Dane i prywatność*

    Przeczytaj nasze oświadczenie o prywatności. Kliknij „Wyrażam zgodę”, aby włączyć usługi w aplikacji Oticon RemoteCare.

    * Wyświetlane tylko wówczas, gdy ma to zastosowanie

     

    remotecare_data-and-privacy_oti-topbar_android

     

    4: Jeśli w aplikacji pojawi się prośba o sparowanie aparatów słuchowych z urządzeniem Android, postępuj według instrukcji w aplikacji.

     

    5: Sprawdź baterie.

    Jeśli baterie w aparatach słuchowych nie są nowe, włóż nowe baterie.

    Jeśli stosujesz aparaty słuchowe z możliwością ładowania, sprawdź, czy są naładowane i miej przy sobie ładowarkę.

    Uwaga: W aparatach słuchowych muszą znajdować się nowe baterie lub aparaty muszą być całkowicie naładowane, aby zapewnić bezpieczne zakończenie ewentualnego dokładnego dopasowania.

     

    Kontynuuj po kliknięciu „ROZUMIEM” („I UNDERSTAND”).

     

    remotecare_check-batteries_oti-topbar_android

     

    6: Przygotuj aparat słuchowy (aparaty słuchowe).

     

    remotecare_preparing-hearing-aids_oti-topbar_android

     

    7: Gdy aparat słuchowy (aparaty słuchowe) zostaną rozpoznane (jeśli to stosowne, zarówno prawy, jak i lewy), kliknij „PARUJ” („PAIR”).

     

    remotecare_available-hearing-aids_-oti-topbar_android

     

    8: Poczekaj, aż aplikacja połączy się z aparatami słuchowymi.

     

    9: Kliknij „Rozpocznij spotkanie”, aby wejść do wirtualnej poczekalni i rozpocząć wizytę z protetykiem słuchu.

     

    10: Poczekaj, aż protetyk słuchu wejdzie do poczekalni i rozpocznie wizytę.

     

    remotecare_waiting-for-your-audiologist_oti-topbar_android

    Gdy protetyk słuchu dołączy do spotkania, jego wizerunek pojawi się na ekranie.

    W trakcie wizyty możesz włączyć lub wyłączyć kamerę, włączyć i wyłączyć dźwięk oraz napisać wiadomość tekstową do protetyka słuchu.

    Gdy protetyk słuchu nawiąże zdalne połączenie z Twoimi aparatami słuchowymi, grafika zmieni kolor na zielony.

     

    remote_assistance_smartphone_remotecare_audiologist-user_screenshot_angj_version_android

     

    Gdy protetyk słuchu wyśle nowe ustawienia na Twoje aparaty słuchowe, grafika zmieni kolor na pomarańczowy.

     

    remote_assistance_smartphone_remotecare_applying_settings_android

     

    Po pomyślnym zapisaniu nowych ustawień w aparatach słuchowych grafika ponownie zmieni kolor na zielony.

     

    remote_assistance_smartphone_remotecare_settings_saved_android

     

    Jeśli wraz z protetykiem słuchu zgodzicie się na zakończenie wizyty, protetyk słuchu zrestartuje aparaty słuchowe, wyłączając i włączając je ponownie.

     

    Protetyk słuchu zakończy spotkanie i na ekranie pojawi się wiadomość „Wizyta zakończona” („Appointment ended”). Możesz teraz rozpocząć stosowanie aparatów słuchowych.

  • > Problemy z połączeniem

    • Postępuj według instrukcji wyświetlonych w aplikacji.

     

    • Spróbuj ponownie nawiązać połączenie.

     

    • Sprawdź swoje połączenie internetowe.

     

    • Jeśli nie możesz nawiązać ponownego połączenia, skontaktuj się z protetykiem słuchu i umów się na kolejną wizytę.

     

    Dodatkowe wymagania dla urządzeń Android:

    • Sprawdź, czy Google Chrome jest włączone na urządzeniu Android.

  • > Aparaty słuchowe nie zostały wykryte przez aplikację

    • Sprawdź, czy funkcja Bluetooth jest włączona.

     

    • Sprawdź, czy włożono nowe baterie. Jeśli stosujesz aparaty słuchowe z możliwością ładowania, sprawdź, czy są naładowane. Uwaga: W aparatach słuchowych muszą znajdować się nowe baterie lub aparaty muszą być całkowicie naładowane, aby zapewnić bezpieczne zakończenie ewentualnego dokładnego dopasowania.

     

    • Sprawdź, czy aparaty słuchowe (jeśli stosowne, zarówno prawy, jak i lewy) są sparowane z iPhone lub iPad lub urządzeniem z systemem Android (po zrestartowaniu aparatów słuchowych parowanie/podłączanie jest możliwe w ciągu kolejnych 3 minut).

     

    Dodatkowe wymagania dla urządzeń Android:

    • Sprawdź, czy zezwolono aplikacji na dostęp do lokalizacji, w przeciwnym razie aparaty słuchowe nie będą widoczne.

  • > Widzę tylko siebie, nie ma strumieniowania wideo od mojego protetyka słuchu.

    • Poinformuj protetyka słuchu, że go nie widzisz. Protetyk słuchu postara się odświeżyć połączenie wideo.

     

    • Poczekaj chwilę, aż strumieniowanie wideo zostanie przywrócone.

     

    • Sprawdź, czy iPhone, iPad lub Android nie pracują w trybie oszczędzania baterii.

  • > Spotkanie nagle zakończyło się bez ustalenia tego z protetykiem słuchu.

    Spróbuj ponownie połączyć się z sesją wizyty lub zadzwoń do protetyka słuchu.

  • > Aparaty słuchowe nie działają po utracie połączenia z protetykiem słuchu w trakcie wizyty.

    Otwórz ponownie aplikację Oticon RemoteCare i przejdź do „Połącz aparaty słuchowe” („Connect your hearing aids”). Aplikacja sprawdzi, czy aparaty słuchowe działają. W niektórych przypadkach aplikacja Oticon RemoteCare może przejść w „tryb odzyskiwania” i zaktualizować aparaty słuchowe, dodając najnowsze ustawienia od protetyka słuchu. Należy przestrzegać instrukcji wyświetlonych w aplikacji.


    Jeśli nie można odzyskać ustawień w aparatach słuchowych, należy wykonać poniższe 4 kroki:


    1: Sprawdź, czy funkcja Bluetooth jest włączona.

     

    2: Sprawdź, czy włożono nowe baterie. Jeśli stosujesz aparaty słuchowe z możliwością ładowania, sprawdź, czy są naładowane.

     

    3: Sprawdź, czy aparaty słuchowe (prawy i lewy) są sparowane z telefonem.

    Parowanie iPhona lub iPada z aparatami słuchowymi

     

    4: Zrestartuj aplikację Oticon RemoteCare i przejdź do „Połącz aparaty słuchowe” („Connect your hearing aids”). Aplikacja sprawdzi, czy aparaty słuchowe działają. W niektórych przypadkach aplikacja Oticon RemoteCare może przejść w „tryb odzyskiwania” i zaktualizować aparaty słuchowe, dodając najnowsze ustawienia od protetyka słuchu. Należy przestrzegać instrukcji wyświetlonych w aplikacji.

     

    Jeśli nie można odzyskać ustawień w aparatach słuchowych po wykonaniu powyższych kroków, skontaktuj się z protetykiem słuchu.

     

    Nie możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie?

    Przejdź do sekcji „Najczęściej zadawane pytania” (FAQ)

  • > Co się stanie, jeśli w trakcie trwania wizyty z aplikacją RemoteCare ktoś do mnie zadzwoni?

    Zalecamy odrzucanie wszelkich połączeń, które nadejdą w trakcie wizyty z RemoteCare.

     

  • > Co się stanie, jeśli moje połączenie internetowe nagle przestanie działać?

    Po krótkiej awarii (poniżej 30 sekund) aplikacja automatycznie nawiąże ponowne połączenie z sesją wizyty.

     

    Po dłuższej awarii (powyżej 30 sekund) trzeba będzie nacisnąć ręcznie na „Spróbuj połączyć się ponownie” („Try to reconnect’”) w aplikacji lub zakończyć wizytę.

  • > W trakcie wizyty użytkownik opuścił aplikację, a potem znów do niej powrócił. Czy ma to jakiś wpływ na wizytę?

    Mimo że aplikacja nie jest aktywna, połączenie z protetykiem słuchu jest zachowane. Po powrocie do aplikacji możesz kontynuować wizytę.

  • > Mam problemy techniczne, np. strumieniowanie wideo jest niestabilne

    Jest to prawdopodobnie spowodowane niestabilnym połączeniem internetowym. Spróbuj powtórzyć wizytę korzystając ze stabilnego połączenia internetowego.